2012-01-12

Nytt år, nya tag, nya ambitioner.

2012, hur smakar det? Jag vill att det ska smaka sött, av segerns sötma. Segern över de utmaningar jag ger mig själv. Träna mer, fysiskt, är inte ett löfte från min sida. Eftersom jag redan nu springer så gott som varje dag. I alla fall typ 363 av årets dagar.

Nej, jag tänkte ge mig på det här med mental träning av mig själv. Jag vill komma vidare, med mig själv och med min karriär. Det är dags.Vad tycker du? Jag har tidigare nämnt Robin Sharma, honom tänker jag följa. Han har just släppt tre korta filmer du kan kolla på för att få hjälp du med: robinsharma.com/how-to-defeat-worry/ Många bra tips, ett ska jag ta till mig: skriva dagbok varje morgon över dagens mål. Och varje kväll över vad jag har att vara tacksam över. Det är så lätt att hamna i klagandet, att inte se det som faktiskt är bra. En extra bra sak med det är att jag måste ut och skaffa mig en ny, fin anteckningsbok. Kanske en penna också. Sånt gillar jag.

Jag har tidigare läst Kristian Borglunds "De femton hetaste karriärtipsen i världen". Den fanns då som gratis e-bok på nätet, nu har en ny version kommit som kostar, men för 200 kr så får man tre böcker. Här hittar du dem: http://nyttjobb-metoder.se/jobbsnabbare/#  Nu är jag i första hand inte ute efter en ny arbetsplats, det som jag tyckte var bra med boken var att den funkar även för folk som inte vill byta jobb, utan ta tag i någon annan del av livet. Ska jag följa Robin Sharmans råd så bör jag genast beställa den nya boken och inte fundera över vad det kostar mig utan över: vilket värde har det för mig? Boken påminner om "Få saker att hända" från universeimagine.com/?page_id=574 inte heller den är bara för entreprenörer i snäv bemärkelse utan för alla som vill förändra något i sina liv, genomföra ett projekt av något slag. Jag blir så superinspirerad när jag läser dessa böcker och får känslan av att allt är möjligt - för lilla mig! Hurra. Till min hjälp tar jag också visualisering. Snubblade, tack vare mitt modeintresse, över ett tips om en bok som heter "Kreativ visualisering" av Shakti Gawain. Jag slöade i soffan med rooibos och Elle, i en artikel om net-a-porter.com och grundaren fick frågan hur hon hade gjort för att lyckas. Den första anledningen hon nämnde var boken Kreativ visualisering. Klart jag blev nyfiken. Läser den framlänges och baklänges och håller just nu på med min "skattkarta" över livet. En visionboard över hur jag vill att mitt liv ska se ut. Tankegångarna är det många coacher inom självförverkligande som har, för mig gäller det att hitta dem som säger det  på ett sätt som tilltalar mig. The Secret av Rhonda Byrnes är en variant på samma sak. En del kallar det framgångsteologi för det handlar om att tänka sig till det man vill ha, för mig är det ett sätt som får mig att må bra, skapa tro på mig själv och min förmåga och ge mig energi att jobba mig fram till mina mål. Jag väljer det jag vill ha och tro på av detta enorma smörgåsbord. Nu är det bäst jag går och shoppar en ny skrivbok - lite ytlig shopping och sköna ting kommer jag inte förakta bara för jag blir en djupare zebra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar