2012-01-15

Ask, and it will be given.

Kreativ visualisering! Jag håller på att övertygas. Läser boken med samma namn, av Shakti Gawain. En övning kallas åkallan. Gjorde varianten där jag åkallade en annan persons egenskaper. Det här gjorde jag i morse. Jag har en hemlig önskan om att börja föreläsa (ja, då var det inte så hemligt längre då). Vill ju vara en bra föreläsare så jag bestämde mig för att åkalla Hans Roslings egenskaper. Han är en av de bästa föreläsare jag vet, har tyvärr aldrig sett honom live. Vill ni veta mer om honom så läs här: gapminder.org/about-gapminder/our-mission/ eller följ honom på twitter: http://twitter.com/HansRosling. En mycket kreativ vetenskapsman som imponerar på mig. Nåväl: jag gjorde min åkallan, var ute och sprang, käkade frukost och kollade in dagens tv-program. Vem var på tv i kväll om inte Hans Rosling! http://svt.se/2.8742/tv-tabla, repris i morgon kl 08 - 09 och på 17:e januari, sent. Sevärt om statistisk, det blir allt annat än tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar