2013-02-05

Var har jag varit?

Här var det länge sen jag var. På bloggen. På nätet. På de sociala mediernas arena. Älskar nätet, älskar sociala medier. Men blev trött. Gick in i skärmen. Vet inte riktigt vad som hände, men efter sommaren så hade jag inget sug. Och nu sticker jag lite då och då fram en hov. Fortfarande inget riktigt sug. Kan känna paniken, men också känna lugnet. Över att inte behöva. Behöver inte veta vad som händer, sånt som är viktigt får man ändå reda på på något vis. Annat kan jag klar mig utan. Visst missar jag en massa. Men jag vinner mycket också. Möten IRL. Tankar. Tid. Något som slagit mig när jag tittat in i de sociala medierna är tyckandet. Det tycktes nog en hel del före sommaren också, men då var jag så inne i det att jag inte reagerade. Nu räcker det inte med att säga till de som sitter i samma rum, eller ta det i fikarummet på jobbet på måndag, vad man tyckte om Melodifestivalen. Med smartphones, plattor och laptopar sitter vi och kollar, kommenterar och svarar på kommentarer. Säger inte att det är fel, men blir lite trött. Hörde det här på radio häromdagen: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3076&artikel=5428097&play=4400899&playtype=Ljudklipp
Klara Zimmergren pratar om ungefär samma sak i Mannheimer och Tengby.

Såja, nu har jag bloggat igen. Får se hur länge det dröjer till nästa gång. Är knappt inne på Facebook längre, jag som älskade fejjan. Har du varit med om något liknade, något du ägnar jättemycket tid åt och får ut mycket utav helt plötsligt blir helt ointressant. En kärlek som tvärdör. Finns det hopp för att vi får ihop det igen, jag och de sociala medierna?

3 kommentarer:

  1. Är i alla fall glad över att ränderna sitter i och att du sträcker fram hoven. Det är skillnad på tyckande och tyckande, tycker jag. FB ger mig ny input som jag antagligen aldrig skulle sett, märkt eller upptäckt på annat sätt. Inte minst via dina inlägg! Snart kommer våren!

    SvaraRadera
  2. Heja Debbie! Det kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Heja Debbie! Det kommer tillbaka!

    SvaraRadera